Prava potrošača prilikom kupovine preko interneta
Prema Zakonu о zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014 i 6/2016 – dr. zakon), kupovina preko internet stranice www.armyshop.rs smatra se prodajom na daljinu.
Korišćenjem naše internet prodavnice potvrđujete da ste pročitali, razumeli i prihvatili ove uslove korišćenja (u daljem tekstu: Uslovi). Bestex d.o.o. zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni Uslove unošenjem izmena u ovaj tekst.
Predlažemo da pre svake kupovine postetite ovu stranicu i proverite da li je došlo do izmena u Uslovima.
1. Korisnik je svako lice koje pristupa sajtu www.armyshop.rs i svim njegovim sadržajima.
2. Potrošač je fizičko lice koje kupuje proizvod radi namirenja individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti.
3. Prodavac je preduzeće Bestex d.o.o.
Sve sadržaje www.armyshop.rs sajta koristite isključivo na vlastitu odgovornost i Bestex d.o.o. se ne može smatrati odgovornom za bilo kakvu štetu nastalu korišćenjem.
Sadržaji objavljeni na internet sajtu, vlasništvo su Bestex d.o.o. i mogu se upotrebljavati samo u nekomercijalne svrhe, pri čemu se moraju poštovati sva autorska prava.
Zaštita poverljivih podataka o transakciji
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
Zaštita privatnosti korisnika
U ime firme Bestex obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/ korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni armyshop.rs (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.
Uputstvo za online kupovinu
- Registrujte se da biste mogli da naručite proizvode. Registracija se vrši popunjavanjem Formulara za registraciju- Registrujte se;
- Kada pronađete proizvod koji želite da naručite, kliknite na njegovu sličicu ili naziv pored sličice da uđete na stranu sa detaljnim prikazom ili na dugme “Dodaj u korpu” i potom “Korpa” ukoliko želite odmah da kupite;
- Prikazaće Vam se strana sa sadržajem korpe, otvora Vam se “Moja korpa”, gde imate mogućnost da klikom na + ili – pa potom na “Ažuriraj korpu” dodate količinu istog proizvoda ili klikom na “Nastavak narudžbine” nastavljate dalje proces kupovine
- Videćete stranu sa detaljima narudžbe. Proverite i potvrdite detalje narudžbe. Zatim kliknite dugme “Slažem se” da izvršite narudžbu;
- Vaša porudžbenica je uspešno kreirana. Ukoliko je naručena roba dostupna i spremna za realizaciju naše saradnje naš operater će Vas kontaktirati u roku roku ne dužem od jednog radnog dana od trenutka prijema narudžbenice radi provere ispravnosti Vaših podataka i potvrde narudžbenice. Trenutni status Vaše porudžbine je – na čekanju. Ako ne dobićete mail sa detaljima Vaše porudžbine kao I sa podatcima koje ste uneli na sajtu, možete nas kontaktirati na telefon naveden na sajtu.
Izjava o konverziji
Sva plaćanja će se realizovati u valuti Republike Srbije – dinarima. Dakle, ukoliko se proizvod plaća deviznom karticom, sredstva će se konvertovati u dinare, po srednjem kursu narodne banke Srbije na dan plaćanja.
Opis proizvoda
Bestex d.o.o. nastoji da sve proizvode opiše što je tačnije moguće, ne garantuje da su svi navedeni podaci u vezi proizvoda niti slike 100% tačni, kompletni, pouzdani i bez grešaka. Ako proizvod koji ste kupili odstupa od podataka koji su navedeni na sajtu možete ga vratiti u nekorišćenom stanju sa kompletnom dokumentacijom koju ste uz njega dobili u zakonskom roku od 14 dana od dana isporuke proizvoda, a mi ćemo vam vratiti novac.
Opisi proizvoda, slike i tabela veličina su informativnog karaktera, i ne odgovaramo za eventualne greške.
Dostupnost proizvoda prikazana na internet stranici može se razlikovati od realnog stanja zaliha. Tačno stanje zaliha tj. dostupnost se može utvrditi slanjem na naš mail: www.armyshop.rs
Izjava o PDV-u
Bestex d.o.o. je u sistemu PDV-a.
Sve cene na ovom sajtu iskazane su u dinarima. Iskazana je ukupna cena sa PDV-om. Bestex d.o.o. maksimalno koristi sve svoje resurse da Vam svi artikli na ovom sajtu budu prikazani sa ispravnim nazivima specifikacija, fotografijama i cenama. Ipak, ne možemo garantovati da su sve navedene informacije i fotografije artikala na ovom sajtu u potpunosti ispravne.
Isporuka
Proizvodi koje poručite putem Interneta biče poslate putem kurirskih službe Daily (D)Express, a plaćate ih prilikom preuzimanja (gotovinom) ili prilikom poručivanja preko računa ili platnom karticom putem Interneta: MAESTRO, VISA, VISA ELECTRON, MASTER CARD, AMERICAN EXPRESS. Za sve porudžbine čija je vrednost do 4.999 RSD, isporuka se vrši putem kurirske službe; troškove isporuke snosi kupac i oni iznose 300 RSD. Za porudžbine čija je vrednost preko 5.000,00 RSD, dostava je besplatna.
Poručeni proizvod/proizvodi biće vam isporučeni u roku od maksimalno 7 radnih dana od datuma potvrde porudžbine. Ukoliko dođe do vanrednih okolnosti, koje u potpunosti onemogućuju isporuku, o tome ćete biti obavešteni putem informacija za kontakt koje ste nam dali prilikom poručivanja proizvoda. Potrošač nema pravo da bez nadoknade odlaže izvršenje isporuke duže od 15 kalendarskih dana od datuma naručivanja, odnosno 1 put.
Prilikom prijema proizvoda koje dostavlja kurirska služba sa jednim izvršiocem, isti se ne pregledaju na licu mesta, već potrošač ima rok od 24h da izjavi reklamaciju kurirskoj službi.
Sva dodatna pitanja u vezi proizvoda, cena ili isporuke možete nam postaviti i putem slanja e-maila na adresu: info@armyshop.rs . Biće nam zadovoljstvo da Vam pomognemo. Poručivanjem dajete saglasnost za kontakt kroz sve raspoložive kanale komunikacije na osnovu podataka koje ste ostavili, dok se drugačije ne izjasnite, što se može uraditi u bilo kom momentu.
Povraćaj sredstava
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, povraćaj se vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
U slučaju vraćanja robe koja je plaćena pouzećem ili nekim drugim načinom, sredstva će biti vraćena na tekući račun koji dostavite prilikom popunjavanja obrasca za povrat.
DETALJI UGOVORA O PRODAJI NA DALJINU
Član 3
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, Kupac nakon što obavesti Prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.
Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, Kupac ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako Prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za Kupca zbog prirode robe i njene namene;
4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za Prodavca.
Nesrazmerno opterećenje za Prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za Kupca.
Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost Kupca.
Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je Kupac nabavio, opravka ili zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za Kupca i uz njegovu saglasnost.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, on ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost Kupca.
Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Kupac neće zloupotrebljavati svoja prava po osnovu nesaobraznosti, u protivnom, biće dužan da Prodavcu naknadu svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je Kupac istakao i ako utvrdi da je Kupac i pored nepostojanja nesaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od Kupca će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i izmakla korist.
Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na Kupca.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Kod prodaje polovne robe, Prodavac odgovara za nesaobraznost robe u roku od jedne godine.
Član 4
Prodavac se obavezuje da će isporučiti robu sa kompletnom dokumentacijom i pripadajućom ambalažom tj. kompletnu kakva je dobavljena od proizvođača, uvoznika ili distributera.
Da bi se ostvarilo pravo na saobraznost neophodno je, pri predaji robe Prodavcu , uz neispravan artikal priložiti dokumentaciju koja dolazi uz proizvod, original ili kopiju Ugovora o prodaji i fiskalni račun (ili slip) kojim se potvrđuje kupovina robe od Prodavca. Uz to je potrebno navesti detaljan opis problema kako bi se olakšala provera neispravnosti od strane ovlašćenog lica Prodavca ili ovlašćenih servisera proizvođača. Opis problema, serijski broj, naziv artikla, proizvođač artikla, oznaka modela itd. unose se u za to predviđen obrazac (revers). Prodavac se obavezuje da Kupcu obezbedi ovaj obrazac i popuni isti prilikom prijema robe na popravku. Jedan primerak reversa zadržava Prodavac, a drugi Kupac prilikom predaje proizvoda na servis. Kupac je dužan da prilikom preuzmanja proizvoda sa reklamacije donese i preda revers odgovornom licu Prodavca u maloprodajnom objektu. U suprotnom, Kupac neće moći da preuzme robu sa popravke. Popravka oštećenog artikla pre provere dokumentacije nije moguća, kao ni pre provere navedenih nedostataka, osim ukoliko u cenovniku ili posebnom sertifikatu koji se dobije nije drugačije naznačeno (npr. ukoliko je za određeni artikl naznačeno da se u slučaju reklamacije menja 1 za 1 u roku odgovornosti za nesaobraznost).
Roba koja se šalje na popravku poštom ili paketnom distribucijom mora biti propisno zapakovana u ambalažu. Svi proizvodi koji su na ovaj način Prodavcu dostavljeni, a koji nisu propisno zapakovani ili oni kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja samog proizvoda u toku transporta neće biti preuzeti od strane Prodavca, već će biti vraćeni pošiljaocu o njegovom trošku. Prodavac ne preuzima nikakvu odgovornost za sva eventualna oštećenja proizvoda i ambaže koja nastanu u toku transporta na ili sa adrese Kupca.
U slučaju da Prodavac utvrdi da je proizvod koji je poslat na popravku po reklamaciji ispravan, biće naplaćeni svi transportni troškovi koje je snosio Prodavac. Proizvod će se isporučiti na adresu Kupca tek nakon što Kupac uplati na naš tekući račun sve nastale troškove.
Član 5
Kupac može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava iz usled nesaobraznosti robe ugovoru i prava po osnovu garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, ne sledeće načine
Za dodatne informacije, pogledaj REKLAMACIJE
Član 6
Ukoliko se proizvodi kupuju na daljinu (npr. preko internet sajta Prodavca) i isporučuju na adresu kupca, kupac ima pravo da da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe, koje u ovom slučaju snosi Kupac. Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik.
Za više informacija o odustanku od kupovine na daljinu, pogledaj VRAĆANJE I ZAMENA PROIZVODA
Član 7
Pravo na saobraznost nije moguće ostvariti ukoliko je do oštećenja robe došlo usled transporta nakon isporuke, usled nepravilnog održavanja i pranja, korišćenja hemikalija, usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.), usled nepravilnog korišćenja, usled nepridržavanja proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda, usled korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala koji nije kupljen uz proizvod, usled bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom Kupca ili trećeg lica za koje Prodavac ne odgovara, ukoliko je proizvod vraćen bez fiskalnog računa ili drugog dokaza da je kupljen kod Prodavca. Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost proizvoda koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene.
Kupac će sačuvati dokaz o kupovini (račun), originalne etikete kupljenog prizvoda i koristiti ih pri eventualnom slanju proizvoda ka prodavcu.
Pre nego što se obrati za pomoć, Kupac će proveriti da li su obezbeđeni svi neophodni uslovi za nesmetan rad kupljenog proizvoda.
Prodavac je dužan Potrošaca (kupca) upoznati o osnovnim obeležjima robe (proizvoda) koju kupuje, o ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke i načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, o funkcionalnosti robe, o postojanju i uslovima postprodajnih usluga i garancijama, o postojanju zakonske odgovornosti Prodavca zbog nesaobraznosti robe ugovoru, o načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu saobraznosti.
Ukoliko je utvrdjeno fizičko i mehaničko oštećenje robe za koju Prodavac ne odgovara, Prodavac u slučaju povraćaja novca, nije dužan da vrati pun iznos kupoprodajne cene, već će cenu umanjiti za procenat ili iznos koji odgovara procenjenom procentu ili iznosu umanjenja vrednosti robe usled oštećenja. Procenu ce vršiti ovlašćena lica prodavca .
Saobraznost ne pokriva nedostatke, oštećenja i kvarove nastale nepravilnim i nestručnim rukovanjem proizvodom.
Saobraznost se daje isključivo na ispravnost artikla, a ne na njegovu funkcionalnost jer se podrazumeva da je Potrošač upoznat sakarakteristikama proizvoda, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrani proizvod zadovoljiti zahteve Potrošača u okviru deklarisanih tehničkih mogućnosti propisanih od strane proizvođača.
Sve dodatne informacije vezane za popravku artikala Potrošač može dobiti pozivom na telefon +381 11 268 24 29 svakog radnog dana od 10h do 16h ili na e-mail: info@armyshop.rs
Izjava o odricanju od odgovornosti
Sve cene na ovom sajtu iskazane su u dinarima. PDV je uračunat u cenu.
Bestex d.o.o. maksimalno koristi sve svoje resurse da Vam svi artikli na ovom sajtu budu prikazani sa ispravnim nazivima, specifikacija, fotografijama i cenama. Ipak, ne možemo garantovati da su svi podaci na ovom sajtu u potpunosti ispravni.
Na nekim proizvodima dostupna je tabela veličina. Tabelu koristimo kao okvirne dimenzije. Iako se trudimo da dimenzije iz tabela redovno ažuriramo, one ponekada mogu odstupati od stvarnih dimenzija iz mnogih razloga. Bestex d.o.o. ne odgovara za greške napisane u tabeli. Kako bismo umanjili prostor za grešku, predlažemo da nas pre kupovine kontaktirate na info@armyshop.rs ili putem telefona 011/2682-429 kako bismo proverili tačne dimenzije.
Zadržavamo pravo promene cena svih proizvoda i usluga, bez prethodne najave i objave na ovom sajtu.
Svi artikli prikazani na ovom sajtu su deo naše ponude i ne podrazumeva se da su svi dostupni u svakom trenutku na našem lageru.
Raspoloživost artikala možete proveriti slanjem upita na e-mail: info@armyshop.rs
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavnje potrošačkih sporova obavlja se na transparanetan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačivanjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi: http://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenju se, pored ostalog:
- U potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga piutovanja;
- Za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
- Na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
- Na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
- U postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.